nr.9 Dina och mina tankar

"Tankar blir till materia"
Allt vi tänker måste manifesteras. Det är en universell lag. Det du tänker blir. Men vet du vad du tänker? Hur ofta tänker du på vad du tänker? Nä, inte så ofta, för det gör inte jag heller. Eller jag är numera mera medveten om hur jag ska tänka och kommer på mig själv x-antal gånger under en dag att jag ska hejda mig och tänka lite annorlunda.

Framför allt när jag är ledig från nattjobbet. Då är jag ganska bra på att "tänka till" och tänka i banor som är rätt för mig. Det är när jag ska jobba och de dygnen jag jobbar som jag åker dit och är helt väck. Går i en tung sörja nästan och bara väntar på att få vara ledig igen och då fungerar hjärnkontoret inte så optimalt. Skrämmande! Det är precis DÅ jag ska "tänka till" och tänka rätt.

Sådana vanedjur är vi alla, tror jag. Vi kommer in på ett spår och gör det vi gör och tänker det vi tänker av ren vana. Lägger inte märke till det ens. Tänker utefter omgivningen. Där får jag allt bättra mig och vara medveten.

När jag är ledig, känns det så himla bra. Jag får göra det jag älskar att göra och kan bestämma själv hur jag planerar mina dagar. Och jag tänker så himla lätt då. Tankarna bara flödar och jag är glad. Även om jag är trött. Vilket visar mig hur viktigt det är att få göra det som får mitt hjärta att sjunga. Allt går lekande lätt och tankarna är rätt. Det rimmar till och med, så bra är det!

Eftersom jag vet allt som går att veta om affirmationer och hur man ska tänka och hur allt det vi tänker manifesteras, blir det en utmaning den kommande tiden att tänka rätt ÄVEN när jag jobbar mina helger. Och inte "gå ner mig" och ta in den tunga energin eller gnälla över hur trött jag är, eller hur stela lederna är.
Nu känner jag mig riktigt på hugget och vill testa hur det kommer att gå inatt med min nya utmaning. Ja, livet är härligt, eller hur?

Katarina

Kommentarer
Postat av: mea

Ja, livet är töppen. Även utan frysh-shkåååpet! Jag undrar var det är? jag shtällde ju det på utshidan. Kanske har någon kommit och hämtat mitt frysh-skåp...

2009-11-16 @ 10:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0